De cursus

De cursus “Engels voor docenten” is bedoeld om ondersteuning te bieden aan docenten die vakken doceren in het Engels, maar voor wie Engels een tweede of vreemde taal is. Er zijn drie verschillende modules die onafhankelijk van elkaar lopen in de cursus.

Grammar & Practice: Deze module herbekijkt en consolideert de belangrijkste grammaticale gebieden die essentieel zijn voor het effectief functioneren in academische contexten. Acht grote onderwerpen zullen worden behandeld om de meest problematische thema’s in Engelse grammatica aan te pakken. Elke les draait rond een herziening van grammaticale regels, gevolgd door praktische oefeningen op hoog niveau. Er zijn mogelijkheden voorzien voor individuele mondelinge presentaties en groepdiscussies.  Deze module is vooral handig voor diegenen die de ITACEpro test moeten voorbereiden en afleggen. Ze bestaat uit 10 sessies van 20 lesuren.

Klik hier om je in te schrijven voor de Grammar Module  (deadline: 16 september 2022).

Voor wie?

Deze cursus is bedoeld voor VUB-docenten (doctor-assistenten en praktijkassistenten zijn inbegrepen). Voltijds PhD studenten komen niet in aanmerking voor deze cursus. Externe docenten kunnen zich ook inschrijven voor deze cursus indien er nog plaats is.

Geïnteresseerden die de cursussen niet kunnen volgen, kunnen afspraken maken voor individuele begeleiding met de cursusdocent via Jianwei.Xu@vub.be

Docent

Jianwei Xu heeft een doctoraat in toegepaste taalkunde en een master in TESOL van La Trobe University, Australië. Ze heeft jaren ervaring als docent Engels als tweede/vreemde taal in het hoger onderwijs. Haar onderzoek richt zich vooral op de sociaal-culturele perspectieven op taalverwerving en taalonderwijs, intercultureel onderwijs, en meertaligheid en het onderwijs van minderheidstalen.

Waar en wanneer?

Hybrid face-to-face.

Vrijdag 14-16u. De data van de lessen vind je op het inschrijvingsformulier.

Inschrijvingsvoorwaarden

Schrijf in t/m 16 september 2022.

VUB-personeel: gratis

Extern: 290 euro