De sportmix, wat is dat?

Van eind september tot eind juni - met een korte break tijdens de winter- en lentevakanties - kan je terecht bij sportmix voor je dagelijkse of wekelijkse portie sport en fun. Tijdens de academische lesweken garanderen we meer dan 30 sportmomenten in meer dan 20 sporten* per week. Zo konden studenten tijdens de afgelopen academiejaren sporten beoefenen zoals aikido, atletiek, badminton, basketbal, bodymix (aerobics), boksen, conditiegymnastiek, Europees zwaardvechten, karate, kendo, kickboksen, kinball, floorball (indoorhockey), onderwaterhockey, pilates, rugby, tafeltennis, dance mix, voetbal, waterpolo, zwemmen,...

Ook tijdens de blok en examenweken bieden we een aantal sporten aan zodat je ook dan je goede gewoonten kan doortrekken. Uit onderzoek blijkt nu eenmaal dat studenten die in beweging zijn en blijven gemiddeld betere studieresultaten halen dan hun medestudenten die (nog) niet in beweging zijn.

Waar en wanneer?

De sportmix activiteiten gaan meestal door direct na de lesuren van 17 tot 22 uur, of tijdens de middag (12 - 14 uur) . Zo vindt iedereen, zowel de kot- als pendelstudent, iets naar zijn smaak.

In Jette

In Jette organiseren we in de sportzalen van Basic Fit op de campus wekelijks een aantal omnisport momenten waarbij de deelnemers in overleg met de sportambassadeur ter plaatse kiezen voor badminton, basketbal, tafeltennis, volleybal of minivoetbal. Er is ook een zaalvoetbalmoment per week en we voorzien kickboksen en yoga in de vechtsportzaal in het kader van de sportmix.  Elke maandag staat Veerle present in de lounge van het Basic Fit gebouw van 18-20u om op al jouw verdere vragen te antwoorden m.b.t. sport op deze campus.

In Brussel-centrum

In Brussel-centrum voorzien we in samenwerking met onze collega’s van de EHB een aantal yogalessen en andere ontspannende sportvarianten.

Hoe meedoen met de Sportmix?

Met een sportkaart met een sportknip erin, kan je in het academiejaar onbeperkt zappen op sport in de Mix. Bevalt iets je niet, probeer dan een andere sport. Wil je meer dan een activiteit? Dat kan, er staat geen limiet op. Jij kiest. Hou er wel rekening mee dat voor sommige sporten het aantal deelnemers beperkt is. Reserveren vooraf en registratie bij start van een activiteit via de VUB Sport app is verplicht (maar gelukkig ook makkelijk).

Tarieven Sportmix

Sportkaart

Stap 1: koop je VUB sportkaart (geldig voor 5 jaar na aankoop)

• € 10,30

Tarieven Sportmix

Sportknip

Stap 2: koop je VUB sportknip (geldig voor 1 jaar)

• VUB-studenten en -personeel:  € 30,5/jaar   (50% korting in het 2de semester!!!)
  • Alumni:  € 60/jaar (50% korting in het 2de semester!!!)
  • Alle anderen:  € 120/jaar (50% korting in het 2de semester!!!)