DE CURSUS

• Je ontwikkelt de receptieve vaardigheden (lezen en luisteren) die je nodig hebt om een in het Engels onderwezen cursus aan de universiteit te volgen.

• In deze cursus wordt er expliciet aandacht besteed aan de specifieke kenmerken van de meer formele academische stijl. Daarbij ligt vooral de nadruk op de academische woordenschat.

• Je leert je kennis van het academische register toepassen tijdens het schrijven van samenvattingen en abstracts.

• Belangrijke grammatica wordt opnieuw opgefrist.

• Je krijgt de kans om je presentatieskills te verbeteren door middel van praktische oefeningen.

• Belangrijk: deze cursus vereist wekelijkse voorbereiding voor de les en actieve deelname tijdens de lessen.

VOOR WIE?

Deze cursus is bedoeld voor wie al een goede basiskennis Engels heeft en zijn/haar (academische) taalvaardigheden Engels verder wenst te ontwikkelen.

Enkel VUB-studenten kunnen zich inschrijven. Deze cursus is helaas niet toegankelijk voor externe personen.

DOCENT

Charlotte Bollansée

WAAR EN WANNEER?

VUB Campus Etterbeek

Klik hier voor het lessenrrooster en een overzicht van de leslokalen

Cursusduur: 30 lesuren per semester.

Let op: dit is een ‘blended learning’ cursus die bestaat uit 20 synchrone live lesuren op de campus en 10 asychrone (online) lesuren. In totaal zal de student dan ook wekelijks 3 lesuren Academic English volgen.

Dit vak wordt zowel tijdens semester 1 als tijdens semester 2 gedoceerd (inschrijven voor het 2de semester is mogelijk vanaf januari 2023) .

Let op: de lessen Academic English 2 gaan door op maandag tussen 11u00 en 13u00. Aangezien aanwezigheid in en actieve deelname aan de les belangrijke onderdelen zijn van het leerproces, is het niet mogelijk je in te schrijven voor dit vak als je door een lesoverlap wekelijks minder dan een uur van de les kan bijwonen. Aanwezigheid in de les is verplicht.

MAXIMUM AANTAL DEELNEMERS

INSCHRIJVINGSVOORWAARDEN

In 22-23 is deze cursus enkel toegankelijk voor VUB-studenten die dit vak kunnen opnemen als keuzevak in hun studieprogramma.

Om zeker te weten of dit de juiste cursus is voor jou, leg je eerst een plaatsingstest af. Zonder deelname aan deze test kan je niet inschrijven voor de cursus. Enkele dagen na je deelname aan de test ontvang je van ons een e-mail met informatie over de cursus waarvoor jij je mag inschrijven (Academisch Engels 1, Academisch Engels 2 of Academisch Engels 5). De placement test is dezelfde voor al deze cursussen. Het maakt dus niet uit op welke cursuspagina van Engels jij inschrijft voor deze test. Het belangrijkste is dat je eerst deelneemt aan deze plaatsingstest.

Als je dit vak pas in het tweede semester wil opnemen, kan je zelf kiezen of je de test nu al aflegt of in het tweede semester. Let wel op de deadline voor inschrijving. Als deze verstreken is, kan je helaas niet meer deelnemen.

Opgelet: de plaatsingstesten worden steeds afgenomen voor de start van de cursus. Dat betekent dat je je al voor het begin van het semester moet inschrijven voor deze cursus. Later inpikken is helaas niet mogelijk.

INSCHRIJVEN EN DEELNEMEN AAN DE TEST KAN TOT TEN LAATSTE 27 SEPTEMBER 2022. Klik hier voor deelname aan de plaatsingstest.