DE CURSUS

• Een inleiding tot de Duitse taal, met ruimte voor cultuur en een meer speelse aanpak.
  • Je verwerft een bruikbare luister- en spreekvaardigheid, een beperkte schrijf- en een goede leesvaardigheid.
  • Ook geschiedenis en politiek van de Duitstalige landen komen aan bod.
  • Op vraag van de deelnemers kunnen we vakspecifieke teksten behandelen.

VOOR WIE?

Deze cursus is toegankelijk voor deelnemers met een beperkte voorkennis (niveau A1) en voor Nederlandstaligen zonder voorkennis. Gezien de grote gelijkenissen tussen het Duits en het Nederlands kunnen Nederlandstalige gegadigden, ook zonder voorkennis, zich mits een korte inleiding (voor de niet-Nederlandstalige deelnemers een herhaling) moeiteloos bij deze A2-cursus aansluiten.

Zowel VUB-studenten, -personeelsleden als externe geïnteresseerden kunnen zich inschrijven.

DOCENT

Philipp Bekaert

Waar en wanneer?

VUB Campus Etterbeek

Klik hier voor het lessenrooster en het leslokaal

Cursusduur

De cursus vindt plaats in het tweede semester – 40 lesuren.

INSCHRIJVINGSVOORWAARDEN

Schrijf in voor 19 februari 2022. Het inschrijvingsformulier staat onderaan deze pagina.

Dit is een A2 cursus. Er is een beperkte voorkennis van het Duits vereist, tenzij je Nederlandstalig bent.

Opgelet: jouw inschrijving is pas geldig na betaling van je cursusgeld. Zodra wij je betaling ontvangen hebben, krijg je van ons een bevestigingsmail voor je inschrijving.

PRIJS

VUB-student/-personeel: 105 euro

Extern: 210 euro

MAXIMUM AANTAL DEELNEMERS

ATTEST

De deelnemers krijgen, bij het slagen voor de cursus, een attest van ACTO met vermelding van het niveau, het aantal uren en het eindresultaat.

INSCHRIJVING

De inschrijvingen zijn afgesloten.