De cursus

De cursus “Engels voor docenten” is bedoeld om ondersteuning te bieden aan docenten die vakken doceren in het Engels, maar voor wie Engels een tweede of vreemde taal is. Er zijn drie verschillende modules die onafhankelijk van elkaar lopen in de cursus.

Vocabulary Expansion: Deze module is bedoeld om de woordenschat van docenten uit te breiden en te oefenen in een breed scala van onderwerpen i.v.m. hun professionele rol en interesse. Dit is een cursus op upper-intermediate niveau waarin collocaties en idiomatische uitdrukkingen eerst worden geïntroduceerd. Daarna worden kansen gegeven voor oefeningen. Deze module bestaat uit 10 sessies van 20 lesuren.

Klik hier om je in te schrijven voor de Vocabulary Module  (deadline: 26 september 2022).

Geïnteresseerden die de cursussen niet kunnen volgen, kunnen afspraken maken voor individuele begeleiding met de cursusdocent via Jianwei.Xu@vub.be

Voor wie?

Deze cursus is bedoeld voor VUB-docenten (doctor-assistenten en praktijkassistenten zijn inbegrepen). Voltijds PhD studenten komen niet in aanmerking voor deze cursus. Externe docenten kunnen zich ook inschrijven voor deze cursus indien er nog plaats is.

Docent

Jianwei Xu heeft een doctoraat in toegepaste taalkunde en een master in TESOL van La Trobe University, Australië. Ze heeft jaren ervaring als docent Engels als tweede/vreemde taal in het hoger onderwijs. Haar onderzoek richt zich vooral op de sociaal-culturele framing van taalverwerving en taalonderwijs en communiceren in het Engels als een lingua franca voor interculturele communicatie.

Waar en wanneer?

Hybrid face-to-face.

Vrijdag 10-12u. De data van de lessen vind je op het inschrijvingsformulier.

Inschrijvingsvoorwaarden

Schrijf in t/m 26 september 2022.

Prijs

VUB-personeel: gratis