Voor wie?

Voor alle toekomstige eerstejaarsstudenten in de opleidingen:

• Agogische Wetenschappen
  • Bedrijfskunde (schakel- en voorbereidingsprogramma)
  • Business Economics
  • Communicatiewetenschappen
  • Criminologische Wetenschappen
  • Handelsingenieur
  • Politieke Wetenschappen en Sociologie
  • Psychologie
  • Social Sciences
  • Toegepaste Economische Wetenschappen

Perfect voorbereid aan de start?

Deze voorbereidingscursus behandelt wiskundige technieken, nuttig voor de wiskunde- en statistiekvakken in je eerste jaar. Hierbij ligt de nadruk op het praktische gebruik van de aangebrachte technieken en concepten.

De cursus is opgebouwd uit verschillende modules. Het aantal te volgen modules hangt onder meer af van de opleiding die je zal aanvatten. Bij het begin van de voorbereidingscursus krijg je hiervoor advies aan de hand van een zelfevaluatiepakket. Het precieze programma kan je op het einde van deze pagina raadplegen.

Tijdens de cursus wordt er gebruik gemaakt van de cursusnota’s ‘Brugcursus Wiskunde voor Humane Wetenschappen’, alsook van een elektronische leeromgeving.

De online cursusruimte (digitaal les-, oefen- en toetsmateriaal) wordt reeds in juli opengesteld. Enkele dagen na je inschrijving krijg je toegang tot het digitale materiaal.

Kostprijs?

30 euro (deelnameprijs, inclusief online cursusmateriaal).

De cursusnota's 'Brugcursus Wiskunde voor Humane Wetenschappen’ kosten € 35 en kan je via deze link bestellen (ook als e-book beschikbaar tegen een prijs van € 25). Je kan het boek tegen verlaagd tarief (€ 31,50 ipv € 35) op de campus kopen, bij de Standaard Student Shop. Meer informatie over de openingsuren kan je op deze pagina terugvinden.

Schrijf je in vanaf januari 2024

• Inschrijven is verplicht en kan je onderaan deze pagina. De inschrijvingen sluiten op maandag 2 september 2024 om 12u (of eerder, indien de maximale capaciteit bereikt is).
  • De deelnameprijs van 30 euro dient meteen online betaald te worden bij de inschrijving.
  • Bij annulatie van inschrijving wordt geen inschrijvingsgeld terugbetaald.

Meer info?

• Na je inschrijving krijg je een bevestigingsmail.
  • Vanaf juli volgt enkele dagen na inschrijving een praktische mail met informatie over hoe je toegang tot het online materiaal zal krijgen, hoe het programma er concreet zal uitzien, enz. Hou hiervoor dus zeker je mailbox in de gaten.
  • Voor meer informatie kan je altijd contact opnemen met Studiebegeleiding via het telefoonnummer 02 629 23 06 of het e-mailadres begeleiding@vub.be.
  • - Selecteren -
  • Agogische Wetenschappen
  • Bedrijfskunde (schakel- en voorbereidingsprogramma)
  • Business Economics
  • Communicatiewetenschappen
  • Criminologische Wetenschappen
  • Handelsingenieur
  • Politieke Wetenschappen en Sociologie
  • Psychologie
  • Social Sciences
  • Toegepaste Economische Wetenschappen
Staat je opleiding niet in de lijst? Kijk even bij de cursus wiskunde voor exacte wetenschappen
1 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Programma voorbereidingscursus Wiskunde voor Humane Wetenschappen 2024