Say yes to the dress

Je engageren en daarmee maar liefst drie vliegen in één klap slaan? Met Real Brides vzw kan het! Je steunt er niet alleen een vrouwenorganisatie naar keuze mee, je draagt ook bij tot een meer inclusieve maatschappij en een circulaire economie. Het enige dat je nodig hebt is een trouwjurk...

In 2018 kreeg VUB-alumna Ruth het idee oude trouwjurken een tweede leven te geven door ze tweedehands te verkopen en zestig procent van de opbrengst aan een goed doel te doneren. Ze koos voor vier vrouwenorganisaties waaruit je kan kiezen wanneer je een jurk wil doneren: Think Pink, Moeders Voor Moeders, ANBN en Cherut. Met de hulp van VUB bij de opstart van het project, kon in 2019 de verkoop van de trouwjurken beginnen. In het atelier in Dilbeek worden alle jurken omgetoverd tot splinternieuwe, unieke stuks!

Het kopen of doneren van een trouwjurk brengt alleen maar voordelen met zich mee: je steunt een goed doel, je steunt het creëren van duurzame kledij, en je draagt bij aan een meer inclusieve samenleving! Want of je nu rijk of arm bent, Real Brides maakt trouwjurken voor iedereen.

Of je nu koper bent, of een jurk doneert, je steunt de organisatie op beide manieren. Misschien ben je zelf nog niet getrouwd, maar ken je wel iemand die niet weet wat aan te vangen met haar trouwjurk? Spread the word en zorg er zo mee voor dat een oude jurk opnieuw iemands grote avond magisch kan maken!

Vacature

Jij
  • Hebt een trouwjurk te geef of kent iemand die er eentje heeft
  • Steunt graag een goed doel en geeft om duurzaamheid
What’s in it for me?
  • Je steunt een goed doel dat vrouwen helpt
  • Als je koper bent zul je een uniek stuk dragen op je grote dag!

Projectleider: Ruth

E-mail: Info@realbrides.org

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform “De Wereld Heeft Je Nodig”  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.