Let op: je moet een plaats aan de VUB hebben aangevraagd en een officiĆ«le aanvaardingsbrief van Onderwijs- en Studentenadministratie van de VUB hebben ontvangen voor je de beurs kunt aanvragen. Aanvragen voor een plaats aan de VUB kunnen vanaf midden november worden ingediend.

Hoe dien ik mijn aanvraag in?

Wie kan een beurs aanvragen?

• Nationaliteit: alle nationaliteiten*, behalve studenten die zijn afgestudeerd aan of momenteel studeren aan een Vlaamse hogeronderwijsinstelling.

• Studiedomeinen: neem contact op met mastermind@vub.be voor meer informatie.

• Vereist diploma: bachelordiploma

• Andere voorwaarden:

1. Je hebt een officiĆ«le aanvaardingsbrief van Onderwijs- en Studentenadministratie van de VUB nodig voor je een beurs kan aanvragen.

2. Minstens een CGPA van 3,5 op 4

3. Slagen voor een Engelse taaltest is verplicht en de vereiste scores zijn hoger dan die om je in te schrijven aan de universiteit. TOEFL iBT: minstens 94, IELTS academische module: minstens band 7 of niveau C1 met een minimale score van 185 voor de Cambridge English Qualifications.

* Behalve Rusland

2022_Financiering_Laptop en documenten_S_633088526

Wat dekt de beurs?

• Lesgeld? Het lesgeld wordt beperkt tot het bedrag betaald door Vlaamse beursstudenten.

• Duur? De duur van de masteropleiding (indien een master van 2 jaar: 2de jaar voorwaardelijk)

• Inclusief ziekteverzekering? Neen

• Inclusief Vlucht? Neen

• Voorbereidende taallessen? Neen

Hoe dien je een aanvraag in?

1. Je aanvraag indienen voor een plaats aan de VUB
  2. Alleen studenten die een officiĆ«le aanvaardingsbrief kregen van Onderwijs- en Studentenadministratie van de VUB kunnen de beurs aanvragen.
  3. De deadline voor het aanvragen van een Master Mind-beurs is 10 maart 2024, 23:59 GMT+1
  4. De aanvraag dient gedaan te worden via deze link en omvat:
  • aanvraagformulier (hier te downloaden)
  • een kopie van de aanvaardingsbrief van Onderwijs- en Studentenadministratie van de VUB
  • een kopie van behaalde diploma('s) en puntenlijst(en); indien deze zijn opgesteld in een andere taal dan het Nederlands, Engels, Duits of Frans, moet een beĆ«digde vertaling in een van deze talen worden bijgevoegd
  • een kopie van je officiĆ«le taaltest (TOEFL, IELTS of CEQS) ā€“ slagen voor een taaltest is verplicht
  • een motivatiebrief (maximaal 2 A4-paginaā€™s)
  • 2 aanbevelingsbrieven van professoren van je (vorige) thuisuniversiteit, geschreven in het Engels
  • Screenshots van de berekening van de applicant's CGPA via https://www.scholaro.com/gpa-calculator/

Let op: onvolledige aanvragen of aanvragen die niet aan de toelatingscriteria voldoen, worden niet in aanmerking genomen.

2022_Studente met laptop_Aanvraag indienen_S_392166283

Deadlines

Deadline voor de aanvraag van de beurs: 10 maart 2024 23:59 uur GMT+1 - late en/of onvolledige aanvragen worden niet aanvaard De VUB zal maximaal 20 studenten voor selectie voordragen aan het Vlaams ministerie van Onderwijs.