2022_3 studenten_Koken_Op kot_VUB

1. Je leert op eigen benen staan

Niet dat je je kamer elke dag hoeft af te stoffen of te dweilen, maar op kot leer je wel op eigen benen staan. Omgaan met vrijheid en verantwoordelijkheid, je eigen potje koken, boodschappen doen, vrienden ontvangen, uitgaan en... af en toe wat studeren natuurlijk.

2. Je hoeft niet elke dag te pendelen

Als je in de buurt van je campus verblijft, hoef je niet elke dag naar Brussel te pendelen. Maak je dus niet druk om files of treinvertragingen. Bovendien spaar je zo elke dag flink wat tijd uit (en kan je 's ochtends wat langer blijven liggen).

2022_Auto_Files_S_234239257
2022_U-residence_Kot_VUB

3. Een kot in Brussel is verrassend betaalbaar

Brussel is een van de duurste steden om te wonen, maar dankzij verschillende huisvestingsprojecten voor studenten kan iedereen betaalbaar op kot. Zo biedt de VUB 1.540 koten aan. Je kan er verblijven vanaf €408,30 per maand, alle kosten inbegrepen.

4. Er valt altijd wel wat te beleven

Op kot gaan betekent uiteraard niet dat je op kot hoeft te blijven. Integendeel: Brussel is een bruisende wereldstad waar op elk moment van de dag wel wat te beleven valt. Fuiven, TD's, tentoonstellingen, lezingen, ... You name it, er is voor elk wat wils.

2022_Studenten die feesten_VUB
2022_Volwassen man en vrouw op tablet_Ouders_S_267570416

5. Je gunt je ouders ook wat rust

Moet je vooral je ouders nog overtuigen? Dat mag geen probleem zijn. Ouder zijn betekent ook een beetje loslaten. Terwijl jij op kot gaat in de spannendste studentenstad van België, kunnen ze thuis genieten van wat extra rust en privacy. Zeg maar dat ze het verdiend hebben!

Meer weten?

Zit je nog met een aantal vragen over op kot gaan in Brussel? Geen probleem, we helpen je graag op weg!

Praktische info